Všeobecné obchodní podmínky pro účast na festivalu PURE fest
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) upravují právní vztahy mezi společností PURE fest s.r.o., se sídlem Radlická 663/28, Smíchov, 150 00 Praha 5, IČ: 218 76 193, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, pod sp. zn. C 407843 (dále jen „Pořadatel“), a účastníky festivalu PURE fest (dále jen „Účastník“), kteří mají v úmyslu prodávat své výrobky či nabízet své služby v rámci tohoto festivalu.
Článek I – Úvodní ustanovení
1.1 Tyto Podmínky jsou závazné pro veškeré Účastníky festivalu PURE fest, který se uskuteční ve dnech 24. a 25. května 2025 na střešní parkovací ploše Westfield Chodov, adresa: Roztylská 2321/19, 148 00 Praha 11.
1.2 Festival bude pro účely příprav, samotného konání a ukončení akce otevřen v termínu 24. – 25. května 2025 v časovém úseku od 7:00 do 22:00 hodin, přičemž prodejní doba pro veřejnost je stanovena na 9:00 až 18:00 hodin v oba dny konání.
1.3 Tyto Podmínky upravují zejména podmínky účasti na festivalu, práva a povinnosti smluvních stran a další právní vztahy související s účastí na festivalu.
1.4 Účastník bere na vědomí, že přihlášením na festival vyjadřuje svůj souhlas s těmito Podmínkami a zavazuje se je dodržovat.
Článek II – Přihláška a uzavření smlouvy
2.1 Účastník projeví zájem o účast na festivalu prostřednictvím zaslání řádně vyplněné online přihlášky na webových stránkách www.purefest.cz. Přihlášky jsou otevřené do 31. března 2025 nebo do vyčerpání kapacity.
2.2 Přihláška je považována za závaznou ve chvíli, kdy Pořadatel její přijetí písemně nebo elektronicky potvrdí Účastníkovi. O svém přijetí bude Účastník informován ihned po zkontrolování všech podmínek přihlášky, nejpozději do 31. března 2025. Potvrzením přihlášky dochází k uzavření smlouvy mezi Pořadatelem a Účastníkem.
2.3 Pořadatel si vyhrazuje právo odmítnout přihlášku Účastníka bez uvedení důvodu.
Článek III – Cena a platební podmínky
3.1 Cena za účast na festivalu zahrnuje:
• Pronájem prodejního místa o velikosti:
a) cca 2 x 2 metry: 9.000 Kč bez DPH.
b) cca 3 x 3 metry: 15.000 Kč bez DPH.
c) cca 6 x 3 metry: 22.000 Kč bez DPH.
3.2 Cena zahrnuje pronájem prodejního místa, základní připojení k elektřině (pokud je dostupné), marketingovou podporu Pořadatele a administrativní služby spojené s přihláškou.
• 3.3 Doplňkové služby (volitelné): ceny jsou včetně dopravy a montáže
• Zapůjčení bílého nůžkového stanu
a) 3 x 3 metry: 2.800 Kč bez DPH
b) 3 x 6 metry: 3.800 Kč bez DPH
• Zapůjčení stolu 400 Kč bez DPH.
• Zapůjčení židle: 150 Kč bez DPH.
• Štendr: 450 Kč bez DPH.
3.4 Pořadatel vystaví Účastníkovi fakturu na e-mailovou adresu uvedenou v přihlášce. Faktura je splatná do 14 dnů od jejího vystavení, pokud v pokynech k platbě není uvedeno jinak.
3.5 Neuhradí-li Účastník fakturovanou částku ve stanovené lhůtě, je pořadatel oprávněn účast Účastníka na festivalu zrušit a současně po něm požadovat manipulační poplatek ve výši 1.000 Kč bez DPH.
Článek IV – Práva a povinnosti smluvních stran
4.1 Práva a povinnosti Pořadatele:
4.1.1 Pořadatel se zavazuje poskytnout Účastníkovi prostor pro prodej výrobků nebo poskytování služeb dle specifikací uvedených v přihlášce a umožnit Účastníkovi účast na festivalu.
4.1.2 Pořadatel je povinen zaslat Účastníkovi technické informace, dobu příjezdu a další potřebné informace nejméně jeden týden před akcí.
4.1.3 Pořadatel má právo kontrolovat činnost Účastníka na festivalu, aby byla v souladu s těmito Podmínkami, právními předpisy a etickými zásadami.
4.1.4 Pořadatel nenese odpovědnost za ztrátu, poškození nebo krádež výrobků či vybavení Účastníka, ani za škody způsobené třetími osobami, ledaže by taková škoda byla způsobena úmyslně či hrubou nedbalostí Pořadatele. Účastník bere na vědomí, že přes noc smí ponechat své produkty na místě festivalu na své vlastní nebezpečí. Je však zakázáno nechávat na místě jakékoli cenné věci a hotovost.
4.1.5 Pořadatel si vyhrazuje právo pořizovat fotografie, videozáznamy a jiné záznamy obrazu a zvuku, na nichž je přímo nebo nepřímo zachyceno prodejní místo Účastníka, jeho výrobky, služby či samotný Účastník. Účastník tímto uděluje Pořadateli souhlas s pořízením a užitím takových záznamů pro účely vytvoření fotodokumentace a audiovizuálního materiálu o akcích pořádaných Pořadatelem. Tento souhlas zahrnuje právo Pořadatele tyto záznamy bezúplatně užít, šířit, rozmnožovat a rozšiřovat v propagačních materiálech, na internetových stránkách, sociálních sítích a v médiích, a to bez časového, územního či množstevního omezení. Účastník je srozuměn s tím, že toto užití nezasahuje do jeho osobnostních práv ve smyslu § 86 občanského zákoníku. Účastník je oprávněn tento souhlas kdykoliv odvolat písemným oznámením zaslaným na e-mailovou adresu Pořadatele.
4.2 Práva a povinnosti Účastníka:
4.2.1 Účastník je povinen dodržovat pokyny Pořadatele po celou dobu trvání festivalu a zajistit, aby jeho činnost nenarušovala průběh festivalu ani neohrožovala bezpečnost ostatních účastníků a návštěvníků.
4.2.2 Účastník je povinen přidělenou pozici obsadit do 8:30prvního dne konání festivalu, pokud není s Pořadatelem dohodnuto jinak. V případě pozdního příjezdu nebo neobsazení prodejního místa bez předchozího souhlasu Pořadatele je Účastník povinen uhradit Pořadateli smluvní pokutu ve výši 5.000 Kč bez DPH.
4.2.3 Účastník se zavazuje udržovat prodejní místo v čistotě a pořádku a po ukončení festivalu ho předat ve stavu, v jakém jej převzal, nejpozději 22:30 posledního dne festivalu.
4.2.4 Účastník nesmí během prodejní doby používat v prostorách festivalu grily, přímotopy, ventilátory, topidla ani jiné předem neschválené elektrické zařízení. Použití jakéhokoliv elektrického zařízení podléhá předchozímu souhlasu Pořadatele.
4.2.5 Účastník nese odpovědnost za veškeré škody způsobené Pořadateli nebo třetím osobám vzniklé v souvislosti s činností Účastníka, včetně škod způsobených na zapůjčeném vybavení.
4.2.6 Účastník není oprávněn přenechat nebo sdílet prodejní místo s třetí osobou bez předchozího souhlasu Pořadatele. Účast dalšího prodejce podléhá schválení Pořadatele.
4.2.7 Účastník je povinen parkovat, vykládat, nakládat a uskladňovat věci pouze v souladu s pokyny Pořadatele.
4.2.8 Je přísně zakázáno ukončit prodej nebo opustit prodejní místo před oficiálním ukončením festivalu. V případě porušení této povinnosti je Účastník povinen uhradit Pořadateli smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč bez DPH.
4.2.9 Účastník je povinen dodržovat veškeré platné právní předpisy, zejména v oblasti, hygieny, bezpečnosti a dalších, a mít veškerá potřebná povolení a licence. V případě, že Účastník jakékoli takové předpisy poruší a Pořadateli bude udělena pokuta nebo vznikne jakákoli škoda, je Účastník povinen Pořadateli takovou pokutu nebo škodu uhradit.
4.2.10 Prodejní místo pro Účastníka určí Pořadatel. Prodejní místo nelze měnit bez svolení Pořadatele. Pořadatel si vyhrazuje právo změnit umístění prodejního místa Účastníka z organizačních či provozních důvodů, a to i v dny konání festivalu, přičemž o takové změně bude Účastníka včas informovat.
4.2.11 Účastník nesmí na festivalu propagovat jiné akce či produkty, které nejsou v souladu s charakterem festivalu nebo by mohly Pořadateli způsobit újmu.
4.2.12 Účastník je povinen neprodleně informovat Pořadatele o jakýchkoli změnách svých kontaktních údajů či jiných relevantních informací uvedených v přihlášce.
4.2.13 Účastník je povinen nabízet k prodeji pouze sortiment výrobků a služeb uvedený v přihlášce a schválený Pořadatelem. Jakékoli změny v sortimentu podléhají předchozímu souhlasu Pořadatele.
4.2.14 Účastník nesmí bez předchozího souhlasu Pořadatele používat jeho logo, ochranné známky nebo jiné prvky vizuální identity.
Článek V – Odstoupení od smlouvy a storno podmínky
5.1 Účastník je oprávněn odstoupit od smlouvy písemným oznámením Pořadateli, avšak pouze za předpokladu, že uhradí Pořadateli storno poplatek (odstupné) ve výši:
• a) 20 % z celkové ceny (včetně úplaty za doplňkové služby), pokud k odstoupení dojde více než 40 dnů před datem konání festivalu.
• b) 80 % z celkové ceny (včetně úplaty za doplňkové služby), pokud k odstoupení dojde v období mezi 39 a 25 dny před datem konání festivalu.
• c) 90 % z celkové ceny (včetně úplaty za doplňkové služby), pokud k odstoupení dojde v období mezi 24 a 12 dny před datem konání festivalu.
• d) 100 % z celkové ceny (včetně úplaty za doplňkové služby), pokud k odstoupení dojde 11 a méně dnů před datem konání festivalu nebo v den konání festivalu.
5.2 V případě, že Účastník neuhradí fakturu ve lhůtě splatnosti, Pořadatel je oprávněn odstoupit od smlouvy. V takovém případě je Účastník povinen uhradit Pořadateli manipulační poplatek ve výši 1 000 Kč bez DPH jako kompenzaci za vzniklé administrativní náklady.
5.3 Pořadatel je oprávněn odstoupit od smlouvy s Účastníkem v případě, že nastanou okolnosti znemožňující realizaci festivalu nebo účast konkrétního Účastníka, a to zejména z bezpečnostních, technických, organizačních či jiných závažných důvodů. V takovém případě nemá Účastník nárok na náhradu škody ani na jinou kompenzaci, s výjimkou vrácení poměrné části již uhrazených plateb v případě zrušení festivalu v důsledku vyšší moci způsobem podle odst. 7.2.
5.4 V případě, že Účastník poruší jakékoli ustanovení těchto Podmínek nebo právních předpisů, je Pořadatel oprávněn od smlouvy s Účastníkem odstoupit a okamžitě ukončit (popř. před začátkem festivalu zrušit) účast Účastníka na festivalu, a to bez nároku Účastníka na vrácení jakýchkoli zaplacených poplatků. Pořadatel může v takovém případě požadovat též náhradu veškeré vzniklé škody.
Článek VI – Odpovědnost a pojištění
6.1 Účastník nese plnou odpovědnost za své výrobky, vybavení a za veškeré škody způsobené na festivalu.
6.2 Účastník je povinen sjednat si pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou třetím osobám, jakož i pojištění vlastních věcí proti krádeži, poškození či ztrátě. Na požádání Pořadatele je Účastník povinen předložit doklad o tomto pojištění.
6.3 Pořadatel nenese odpovědnost za škody způsobené nepříznivým počasím, přírodními živly, technickými závadami nebo za jiné mimořádné události.
Článek VII – Vyšší moc
7.1 Pořadatel nenese odpovědnost za nemožnost konání festivalu z důvodů vyšší moci, kterou se rozumí nepředvídatelné a neodvratitelné události mimo kontrolu Pořadatele, jako jsou přírodní katastrofy, požáry, pandemie, válečné konflikty, stávky či nepříznivé počasí. Pořadatel je dále oprávněn zrušit festival z důvodu nedostatečného počtu Účastníků či jiných závažných okolností.
7.2 V případě, že festival bude zrušen z důvodu vyšší moci či jiných důvodů uvedených v předchozím odstavci, je Pořadatel povinen vynaložit veškeré rozumné úsilí, aby se festival uskutečnil v náhradním termínu nebo na jiném místě. Nebude-li to možné, Pořadatel vrátí Účastníkovi pouze poměrnou část již uhrazených plateb podle následujícího klíče:
• a) 80 % z celkové ceny (včetně již uhrazené úplaty za doplňkové služby) v případě zrušení festivalu více než 39 dnů před jeho konáním.
• b) 20 % z celkové ceny (včetně již uhrazené úplaty za doplňkové služby) v případě zrušení festivalu 38 – 25 dnů před jeho konáním.
• c) 10 % z celkové ceny (včetně již uhrazené úplaty za doplňkové služby) v případě zrušení festivalu 24 – 12 dnů před jeho konáním.
• d) 0 % z celkové ceny (včetně již uhrazené úplaty za doplňkové služby) v případě zrušení festivalu 11 a méně dnů před jeho konáním nebo v den konání festivalu.
Článek VIII – Ochrana osobních údajů
8.1 Správcem osobních údajů je Pořadatel, který zpracovává osobní údaje Účastníka v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR) pro účely plnění této smlouvy, včetně komunikace s Účastníkem, zpracování plateb a realizace festivalu.
8.2 Účastník dává souhlas s užitím svých osobních údajů pro marketingové účely Pořadatele, zejména pro zasílání informací o dalších akcích. Účastník může tento souhlas kdykoliv odvolat zasláním e-mailu na adresu Pořadatele.
8.3 Pořadatel uchovává osobní údaje po dobu nezbytně nutnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Pořadatelem a Účastníkem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů.
8.4Osobní údaje Účastníka jsou zpracovávány pro účely plnění smlouvy, komunikace s Účastníkem, účetní a daňové účely, marketingové účely (pokud byl udělen souhlas) a pro ochranu práv a právem chráněných zájmů Pořadatele.
8.5 Účastník má právo požadovat od Pořadatele přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování, právo vznést námitku proti zpracování a právo na přenositelnost údajů. Svá práva může Účastník uplatnit písemně na adrese sídla Pořadatele nebo elektronicky na e-mailové adrese Pořadatele.
8.6 V případě dotazů či žádostí týkajících se ochrany osobních údajů může Účastník kontaktovat Pořadatele na e-mailové adrese: jana@purefest.cz.
Článek IX – Duševní vlastnictví a ochrana práv třetích osob
9.1 Účastník prohlašuje, že veškeré výrobky, služby a materiály nabízené či prezentované na festivalu neporušují práva duševního vlastnictví třetích osob, zejména autorská práva, ochranné známky, patenty či průmyslové vzory.
9.2 V případě, že dojde k porušení práv duševního vlastnictví třetích osob ze strany Účastníka, nese Účastník plnou odpovědnost za veškeré škody, nároky a náklady s tím spojené, a je povinen Pořadateli nahradit veškerou vzniklou újmu.
Článek X – Závěrečná ustanovení
10.1 Tyto Podmínky jsou součástí smluvního vztahu mezi Pořadatelem a Účastníkem a jsou závazné pro obě smluvní strany.
10.2 Pořadatel si vyhrazuje právo tyto Podmínky kdykoli jednostranně měnit. O změnách bude Účastník informován elektronickou poštou nejméně 30 dnů před jejich účinností. V případě podstatné změny podmínek má Účastník právo odstoupit od smlouvy bez sankcí, pokud nesouhlasí s novým zněním, a to ve lhůtě 7 dnů od oznámení změny.
10.3 Veškeré právní vztahy mezi Pořadatelem a Účastníkem se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem.
10.4 Spory vzniklé z této smlouvy nebo v souvislosti s ní budou řešeny před věcně a místně příslušnými soudy České republiky.
10.5 Veškerá komunikace mezi Pořadatelem a Účastníkem bude probíhat písemně nebo elektronicky na kontaktní údaje uvedené v přihlášce. Účastník je povinen pravidelně kontrolovat svou e-mailovou schránku a bez zbytečného odkladu informovat Pořadatele o změně svých kontaktních údajů.
10.6 Pokud se jakékoli ustanovení těchto Podmínek stane neplatným nebo nevymahatelným, nemá to vliv na platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení. Smluvní strany se zavazují nahradit takové neplatné nebo nevymahatelné ustanovení novým, které co nejvíce odpovídá původnímu záměru a hospodářskému účelu neplatného ustanovení.